کم نمک

آموزش آشپژی

کم نمک

آموزش آشپژی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه

 

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه : اگه یه ایده بکر و خلاقانه برای پذیرایی از مهمون های شب یلدا میخواین، ژله در پوست هندوانه پیشنهاد ما به شماست. تهیه ژله در پوست هندوانه اصلا کار سختی نیست  و زمان زیادی را نمی طلبد و اگه کلی کار برای شب یلدا دارین، میتونین خیلی راحت این دسر رو تهیه کنین و خیالتون از بابتش راحت باشه. همچنین اگه برای تهیه ژله قالب خوشگلی ندارین یا از قالب های تکراری خسته شدین این ایده برای تهیه ژله ساده فوق العادست.

ما برای شما یک خبر خوب داریم اینکه که همین کار رو میتونین با میوه های دیگه هم انجام بدین و ژله در پوست میوه های مختلف درست کنین. اینطوری تنوع میوه ها هم بیشتر میشه و ایده بامزه و جذابیه. اما اگه فکر میکنین به جز تهیه ژله در پوست هندوانه به خوراکی های دیگه ای برای پذیرایی شب یلداتون نیاز دارین، با ما همراه باشید و از ایده های جذاب خودتون رو برای ما بفرستید امیدواریم شب یلدای به یاد ماندنی را در کنار عزیرانتان سپری کنید.با کم نمک همراه باشید.

 

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه

مواد لازم برای ژله در پوست هندوانه:

  • پودر ژله هندوانه 2 بسته
  • آب جوش 2 لیوان
  • آب سرد 2 لیوان

مرحله اول:


برای تهیه ژله داخل پوست هندوانه یک هندوانه گرد و متوسط را از وسط دو نیم کنید. سپس با قاشق یا اسکوپ داخل آن را کاملا خالی کنید. برای اینکه ژله زیباتری داشته باشید می توانید کمی از گوشت هندوانه را نگهدارید(مانند شکل).

 

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه

 

مرحله دوم:
طرز تهیه ژله در پوست هندوانه :دو بسته پودر ژله هندوانه را طبق دستور تهیه کنید. به این صورت که کل دو بسته را با دو لیوان آب جوش حل کنید، سپس دو لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه

 

مرحله سوم:
مایع ژله را داخل هندوانه بریزید.سپس هندوانه را 2-3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله سفت شود و به اصطلاح خودش را بگیرد. مراقب باشید که هندوانه در سطحی صاف قرار داشته باشد و کج نشود.

ژله سفت

 

مرحله چهارم:
وقتی ژله خودش را گرفت هندوانه را خارج کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز هندوانه را به قطعات دلخواه برش بزنید و در ظرف سرو قرار دهید.

هندوانه

مطالب بیشتر: طرز تهیه کوکی هندوانه

 

نکات کلیدی تهیه ژله در پوست هندوانه:

-بهتر است بعد از حل کردن پودر ژله در آب جوش برای اینکه ژله شفاف تری داشته باشیم، ظرف را روی بخار آب گذاشته تا تمام ذرات ژله حل شده و شفاف شود(روش بن ماری).

-برای برش بهتر ژله با پوست هندوانه میتوانید از چاقوی تیز نم دار و یا گرم استفاده کنید تا برش ها تمیز تر انجام شوند و ژله آسیبی نبیند.

 

Sorry, your browser doesn't support embedded videos.


طرز تهیه ژله در پوست هندوانه

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی