کم نمک

آموزش آشپژی

کم نمک

آموزش آشپژی

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

آموزش درست کردن شله زرد

 

 

آموزش درست کردن شله زرد : شله زرد دسری خوشمزه و شیرین است که شاید اکثر ما آن را به عنوان نذری خورده باشیم ، یکی از فاکتورهایی  که این غذا به عنوان نذری طبخ می شود شیوه پختن و طرز تهیه آسان آن است که در چند دقیقه بدون هیچ فنون پیچده ای یک شله زرد خوشمزه و دلچسپ را تهیه نمایید.با ادامه kamnamak.ir همراه باشید.
Recipes shole zard

 

آموزش درست کردن شله زرد 

 
مواد لازم شله زرد:
برنج نیم دانه 2لیوان
شکر 4 لیوان
آب 12 لیوان
کره گیاهی 50 گرم
زعفران 1 مثقال
گلاب 1 استکان
روغن مایع 1 قاشق
پودر دارچین مقداری
خلال بادام 1/4 لیوان
خلال پسته ، بادام و دارچین برای تزئین

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

 

 

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

مواد لازم برای شربت آلبالو خانگی
آلبالو 1 کیلوگرم
شکر 1/5 کیلوگرم
آب 1 پیمانه

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه فیله ماهی سرخ شده

 

طرز تهیه فیله ماهی سرخ شده

زمان آماده سازی
20 دقیقه

زمان پخت
15 دقیقه

برای
4 نفر

مواد لازم برای ماهی سرخ شده:
فیله ماهی 4 تکه
تخم مرغ 1 یا 2 عدد
پودر سوخاری به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم
روغن یا کره به میزان لازم
پیاز 2 عدد
آبلیمو به میزان لازم
زعفران دم کرده 2 یا 3 قاشق چای خوری
ادویه به میزان لازم

 

طرز تهیه فیله ماهی سرخ شده

طرز تهیه فیله ماهی سرخ شده

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه میلک شیک نوتلا خانگی

 

طرز تهیه میلک شیک نوتلا خانگی

 

مواد لازم برای میلک شیک نوتلا
بستنی 500 میلی لیتر
شیر 1 پیمانه
خامه 1/2 پیمانه
پودر فندق 2 قاشق غذاخوری
وانیل خالص 1/8 قاشق چایخوری
   

برای 3 نفر

میلک شیک نوتلا

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

 

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی

 

 

 

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی :طرفداران رژیم گروه خونی معتقدند که گروه خونی تعیین‌کننده‌ی نوع غذای مناسب برای سلامتی هر فرد است. در این مقاله از کم نمک درباره رژیم گروه خونی، خوراکی‌ها و رژیم غذایی مناسب هر گروه خونی صحبت خواهیم کرد.

رژیم گروه خونی چیست؟

رژیم غذایی گروه های خونی، توسط پیتر دی‌آدامو (Dr. Peter D’Adamo)، یک پزشک طب طبیعی، در کتابش بعنوان «براساس گروه خون خود تغذیه کنید» (Eat Right 4 Your Type)، عنوان شده است که بیان می‌کند، افراد بسته به نوع خونشان به غذاهای مختلف پاسخ می‌دهند.

 

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

 

دستور پخت شیرینی دونات خانگی

 

 

دستور پخت شیرینی دونات خانگی :یکی از پرطرفدارترین شیرینی ها دونات است که در کشورهای مختلفی تهیه می شود و در این میان دونات شکلاتی بسیار مورد توجه کودکان و همچنین بزرگ سالان قرار دارد پس با کم نمک همراه باشید تا نحوهپخت دونات شکلاتی را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه دونات شکلاتی

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه فینگر فود راتا مرغ

 

 

 

طرز تهیه فینگر فود راتا مرغ

 

مواد لازم برای تهیه راتا مرغ :

سینه مرغ آبپز شده 1 عدد
سس مایونز 2 تا 3 قاشق غذاخوری
پنیر لبنه 50 گرم
نمک و فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم
سیب زمینی آبپز 1 عدد
خیارشور کوچک ریز خرد شده 1 تا 2 عدد
جعفری و شوید خرد شده 2 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه فینگر فود راتا مرغ

طرز تهیه فینگر فود راتا مرغ

 

 

طرز تهیه راتا مرغ :

 

ابتدا مرغ را با پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران آبپز کنید. بعد خیلی ریز ریش ریش یا ساتوری کنید. سیب زمینی های آبپز شده را خیلی ریز خرد کنید.

سیب زمینی های آبپز شده را خیلی ریز خرد کنید. همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و یکی دو ساعتی داخل ظرف در بسته در یخچال بگذارید تا مواد به خورد هم بروند.

بعد از استراحت نان های تست را با هر کاتری دوست دارید برش بزنید و از مواد روی نان تست ها بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید و آرام قالب را جدا کنید تا صاف و یکدست شوند به همین راحتی و به همین خوشمزگی.

با همین روش و جایگزین انواع مواد می توانید راتاهای خوشمزه آماده کنید و برای مهمانی ها و جشن هایتان استفاده کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی کلیک کنید.

 

نکاتی برای تهیه راتای مرغ :

 

پودر پسته یا گردوی خرد شده اگر داشتید بریزید. مثلا اگر پودر پسته بریزید می شود راتای مرغ و پسته یا اگر مایل بودید گردو بریزید که می شود راتای مرغ و گردو اگر خواستید گردو یا پسته بریزید خیارشور را حذف کنید و به جای شوید و جعفری پیازچه بزنید ترکیب خوش طعمی می شود. نسبت پنیر به سس باید 2 به 1 باشد یعنی پنیر بیشتر از سس باشد.

می توانید از ژامبون، قارچ، تن ماهی و سبزیجاتی که مورد پسندتان هست استفاده کنید پیازچه به این مدل فینگرفودها طعم خیلی خوبی می دهد.

خلاصه با هر سلیقه و ذائقه ای می توانید آن را درست کنید و از خودن آن لذت ببرید.

 

 

آموزش پخت راتا مرغ

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

 

 

طرز تهیه اوتمیل یخچالی رژیمی

 

 

 

طرز تهیه اوتمیل یخچالی
بلغور جو دو سر 1/2 پیمانه
شیر یا شیر بادام 1/2 پیمانه
ماست یونانی 1/4 پیمانه
نمک 1 پنس
عسل 1-3 قاشق چایخوری
   

طرز تهیه اوتمیل یخچالی رژیمی

طرز تهیه اوتمیل یخچالی رژیمی

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

10 نکته کلیدی برای پخت هرنوع مربا

 

 

10 نکته کلیدی برای پخت هرنوع مربا : برای اینکه یک مربای خوشمزه داشته باشید باید نکاتی بسیار مهم مثل ظرف شیشه ای و غلظت و میزان شکر و ظرف پختن و اندازه جوشیدن در پخت مربا را رعایت کنید.

نکاتی مهم و کلیدی برای تهیه مربا

مرباهای خانگی بیشتر و بیشتر مرسوم می شوند  که شما آن را می چشید، در برابرش غیر قابل مقاومت می شوید.
تهیه مرباهای خودتان در خانه مزایای بسیاری دارد اول، شما می توانید مقدار قند اضافه شده به میوه را کنترل کنید و سپس، مطمئن هستید که هیچ مواد افزودنی ای در آن وجود ندارد و مهمتر از همه، شما می دانید که مربایتان از میوه تهیه شده است.

اما ساخت مربای خوشمزه می تواند برخی از مشکلات را داشته باشد، بنابراین در این بخش از آشپزخونه کم نمک  با 10 نکته کلیدی برای پخت هرنوع مربا احترام به درخواست شما کاربران عزیز در رابطه با ارائه نکات پخت مربا چند راهنمایی برای تهیه موفقیت آمیز مربا را آورده ایم که کلیت دارد و برای تهیه هر نوع مربایی می توانید از آنها استفاده کنید. پختن مربا در خانه کار سختی است و برای پختن مربا و بدون کپک باید برخی نکات را بدانیم.

 

نکات پخت مربا

نکات پخت مربای خوشمزه و لذیذ بدون کپک و شکر

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه ران پفکی ساده با دستور تهیه

 

 

 

طرز تهیه ران پفکی ساده با دستور تهیه :مرغ یکی از لذیذترین غذاها در سرتاسر دنیاست. با ران و سینه ی مرغ میشه غذاهای مختلفی درست کرد. البته معمولا طرفدارهای غذا با ران مرغ بیشتر از غذا با سینه ی مرغه. علاوه بر انواع خورشت با مرغ، بسیاری از خوراک ها مثل خوراک مرغ ترش یا خوراک راگوی مرغ هر کدوم طعم فوق العاده ای دارن. درست کردن غذا با مرغ علاوه بر طعم همه پسندش ویژگی های دیگه هم داره که باعث میشه خیلی ها درست کردن انواع غذا با مرغ رو ترجیح بدن. مثلا میشه انواع غذای فوری با مرغ درست کرد، بدون این که زمان زیادی بگیره و یا نیاز به مواد اولیه ی مختلفی داشته باشه.

پس وقت هایی که زمان کافی برای پخت غذا و آشپزی کردن ندارید، می تونید غذاهای فوری با مرغ رو امتحان کنید. علاوه بر این، مرغ به شکل های مختلف طبخ میشه. در بعضی از غذاها از مرغ درسته استفاده میشه. مثل مرغ شکم پر که یکی از معروف ترین غذاها با مرغه.

مرغ چرخ شده هم یکی دیگه از روش های استفاده از مرغه که باهاش میشه انواع مختلف غذا مثل کباب تابه ای با مرغ یا کوفته ی مرغ درست کرد. در فست فودها هم انواع مختلف غذا با مرغ به شکل مرغ کنتاکی و یا شنیسل مرغ درست میشه که اون ها رو میشه به شکل خونگی هم درست کرد.

البته علاوه بر غذای اصلی برای درست کردن یه پیش غذای خوشمزه و خاص هم میشه از مرغ استفاده کرد. پس انواع پیش غذا با مرغ رو از دست ندید! امروز می خوایم طرز تهیه ران پفکی رو به لیست انواع غذا با مرغ اضافه کنیم. این غذا با ران مرغ درست میشه و ظاهرش شبیه مرغ کنتاکیه.

با این تفاوت که باید گوشت ران مرغ رو بپزید، بعد ازش جدا کنید، با سایر مواد مثل سیب زمینی پخته شده داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و میکس کنید. در نهایت دوباره مواد میکس شده رو به استخوان ران مرغ (یا سیخ چوبی) می چسبونید و سرخ می کنید. قبل از سرخ کردن، مرغ به آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری آغشته میشه تا بافتی ترد پیدا کنه. به خاطر ظاهر پفکی که ران مرغ ها دارن، این غذا به اسم ران پفکی معروفه. بعد از سرخ شدن، می تونید استخوان مرغ رو ازش جدا کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.

ناگفته نمونه که در طرز تهیه ران پفکی از پنیر پیتزا هم غافل نشدیم! خلاصه اگر به دنبال یه غذای خاص و خوشمزه با مرغ هستید، ما درست کردن ران پفکی رو بهتون پیشنهاد می کنیم. طرز تهیه ران پفکی خیلی ساده اس و زمان زیادی ازتون نمی گیره. با ما همرا بشید تا ببینیم این غذای بی نظیر چطور درست میشه.

 

طرز تهیه ران پفکی ساده با دستور تهیه

طرز تهیه ران پفکی ساده با دستور تهیه

  • هوشمند افزار