کم نمک

آموزش آشپژی

کم نمک

آموزش آشپژی

طبقه بندی موضوعی

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه انار مسما

طرز تهیه انار مسما

 

 

طرز تهیه انار مسما  : همراه با شروع هر فصل و رسیدن میوه و سبزیجات فصلی خوردن غذاهایی که با این مواد تهیه می شود بسیار رواج پیدا می کند. برای نمونه  انار یکی از میوه های پاییزی است که به دلیل طعم خوبش در آشپزی کاربرد فراوان دارد و از آب آن گرفته تا رب انار در بسیاری از غذا ها و خورش ها می توان به کار برد.

 

در جریان هستیم که مردم مناطق گیلان و مازندران در استفاده از این میوه خوشمزه در انواع غذاهایشان مهارت خوبی دارند و در غذاهایی چون: خورش فسنجان، خورش انار آویج (انار بیج)، انار مسما و … انار را به گونه های مختلف به عنوان چاشنی به کار می برند.😍در این قسمت از غذاهای اصلی همراه ما باشید.

 

طرز تهیه انار مسما

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه کباب ترکی خانگی

 

 

طرز تهیه کباب ترکی خانگی : کباب ترکی یا دونر یه غذای ترکی محبوب بین ما ایرانی هاست که در تهیه این کباب گوشت ها را به صورت عمودی به سیخ می کشند و در مجاورت حرارت قرار می دهند. دونر که به زبان ترکی به معنای چرخنده است به سیخ چرخنده برای تهیه این کباب اشاره می کند. اما برای تهیه کباب ترکی حتما نیازی به سیخ چرخنده یا دستگاه تهیه کباب ترکی نیست. در این مطلب از کم نمک دو روش آسان را برای تهیه کباب ترکی در منزل توضیح داده ایم.

 

روش اول برای خانواده و عزیزانتان میتواند کاربردی تر باشد اما روش دوم مخصوص زمان هایی است که یک مجلس بزرگ با مهمان های زیاد دارید.

 

کباب ترکی یا دنر در رده غذاهای غذاهای اصلی بشمار میرود. آن را  با گوشت قرمز و یا مرغ، چه چرخ کرده و چه فیله و حتی به صورت کباب ترکی مخلوط میتوان تهیه کرد. ما در روش اول از گوشت چرخ کرده و در روش دوم از گوشت فیله استفاده کرده ایم. امیدواریم که از تهیه کردن کباب ترکی رستورانی اما در خانه لذت ببرید.

 

 

روش اول: طرز تهیه کباب ترکی پنیری خانگی

 

 

مرحله اول:

 

گوشت چرخ کرده را در ظرف مناسبی بریزید. نمک، فلفل و سیر را به آن اضافه کنید. به کمک دست خوب گوشت را چنگ بزنید تا مواد به طور کامل با هم مخلوط شوند.

 

طرز تهیه کباب ترکی خانگی

برای حفظ نکات بهداشتی دستکش یک بار مصرف را فراموش نکنید.(:

 

چنگ زدن گوشت

 

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه کوکوی سویا 

 

 

طرز تهیه کوکوی سویا : انواع کوکو و کتلت از غذاهایی نونی ساده ای هستن که میشه اون ها رو به روش های مختلف آماده کرد. از کوکوهای ساده مثل کوکو سیب زمینی گرفته تا کوکوهایی که شاید کمتر اسم اون ها رو شنیده باشید، مثل کوکو باقالی. کوکو سویا یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین انواع کوکو و کتلته که میشه در کمترین زمان اون رو درست کرد. همون طور که از اسم این غذا پیداست، یکی از اصلی ترین مواد اولیه ی اون سویای خیس شده اس. سویا بهترین جایگزین برای گوشت قرمزه و میشه تو خیلی از غذاها از اون استفاده کرد.

 

علاوه بر این کسایی که به بوی گوشت در غذا حساس هستن می تونن به راحتی از این جایگزین مقوی به جای گوشت استفاده کنن. گیاه خوارانی که به دنبال درست کردن یه کوکوی خوشمزه بدون گوشت هستن هم می تونن طرز تهیه کوکو سویا رو یاد بگیرن و به راحتی این کوکو گیاهی رو درست کنن و از خواص این مکمل مقوی بهره مند بشن. با کم نمک همراه باشید.

 

 

طرز تهیه کوکوی سویا 

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

آموزش تصویری “اسنک مرغ”؛ در ساندویچ ساز و ماهیتابه!

 

 

آموزش تصویری “اسنک مرغ”؛ در ساندویچ ساز و ماهیتابه! : اسنک از ساندویچ‌های پرطرفدار بین خانواده‌هاست و به دلیل تنوع در مواد میانی با تمامی ذائقه ها سازگار است. با توجه به مواد داخلی اسنک میتوان اسنک های مختلفی مثل اسنک کالباس، اسنک پنیری، اسنک گوشت، اسنک تن ماهی و یا اسنک مرغ آماده کرد.

 

اسنک یک میان وعده مناسب و یا یک شام سبک با طرز تهیه آسان و سریع است؛ همچنین میتوان آن را به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و آسان در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها سرو کرد. در این مطلب از کم نمک  به آموزش اسنک مرغ با نان تست میپردازیم.

 

مواد اولیه برای تهیه اسنک مرغ

 

سینه مرغ ۱ عدد
نان تست ۱ بسته
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای نصف عدد
ذرت ۴ قاشق غذاخوری
رب ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم
   

 

مراحل تهیه و پخت اسنک با مرغ با دستگاه:

 

1- یک عدد سینه مرغ رو بدون استخوان میکنیم و با چاقو به قطعات ریز تقسیم میکنیم.

 

آموزش تصویری “اسنک مرغ”؛ در ساندویچ ساز و ماهیتابه!

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

کاپ کیک گوشت (کاپ کیک لوف گوشت)

 

 

 

کاپ کیک گوشت (کاپ کیک لوف گوشت): گمان میکردید لوف گوشت هم بتواند فینگرفود شود و در سایز لقمه‌ای سرو شود؟ بله، کاپ کیک گوشت همان لوف گوشت است که در سایز کاپ کیک تهیه شده است. به این ترتیب لوف گوشت خیلی سریع‌تر از حالت عادی در عرض حدود ۲۰ دقیقه در فر پخته می‌شود.

 

کاپ کیک گوشت از غذاهای محبوب بچه‌هاست و با کمی تزیین برای همه جذابتر می شود. می‌توانید پوره سیب زمینی رابا قیف روی کاپ کیک گوشت بریزید یا اگر وقت یا حوصله‌اش را ندارید آن را با قاشق روی کاپ کیک گوشت بریزید. کمی هم جعفری خرد شده بریزید و کار را تمام کنید.

 

برای هر مناسبتی عالی است. هم تهیه‌اش آسان است و هم سرو و خوردنش. کافی است کمی سس کچاپ روی آن بریزیدبا کم نمک همراه باشید و نوش جان کنید.

 

کاپ کیک گوشت (کاپ کیک لوف گوشت)

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه خاگینه مغزدار

 

 

طرز تهیه خاگینه مغزدار :خاگینه مغزدار تبریز یه دسر فوق العاده خوشمزه ست که توی ایام ماه رمضان بیشتر از وقت های دیگه تهیه میشه. اما در تمام ایام سال هم طرفدارهای خاص  خودشو داره. هم بسیار  مقویه،  و هم خیلی آسون. این دسر محشر رو همه به اسم خاگینه مجلسی تبریزی می شناسن اما در اکثر شهرهای ایران تهیه میشه.با کم نمک همراه باشید.

 

 

زمان آماده سازی


15 دقیقه

 

زمان پخت


30 دقیقه

 

برای


4 نفر

 

مواد لازم برای خاگینه مغزدار

 

برای شربت:

 

شکر 1 پیمانه
آب 1 پیمانه
هل 1 عدد
زعفران دم کرده به میزان لازم

 

مواد لازم برای خاگینه مغزدار

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه نان شکم پر با کالباس و تخم مرغ

 

برای 4 نفر

 

 

طرز تهیه نان شکم پر با کالباس و تخم مرغ: برای تهیه نان شکم  که یک غذای اصلی بحستب می اید پر روش های مختلفی وجود دارد. هم میتوانید خودتان نان را آماده کنید و هم میتوانید از نان آماده باگت، همبرگر و یا نان فرانسوی و یا انواع دیگری از نان استفاده کنید و برای مواد داخل آن هم میتوانید بنا به ذائقه ی خود مواد اولیه آن را کم و زیاد کنید.

 

شما اگر دوست دارید  این نان های شکم پر را  به عنوان عصرانه برای بچه ها درست کنید و یا به عنوان یک شام راحت و فوری آن را برای مهمانانتان آماده کنید. و یا آن را به عنوان پیش غذای رسمی بر سر سفره بیاورید و یا حتی از آن به عنوان یک صبحانه مفصل برای یک روز تعطیل استفاده کنید.

 

طرز تهیه نان شکم پر با کالباس و تخم مرغ

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه حلوای نذری

 

 

طرز تهیه حلوای نذری : یکی از سنت هایی که بین ما ایرانی ها خیلی مرسوم و پرطرفداره، تهیه حلوا نذری برای ایام خاصی مثل ماه محرم هست. حلوای محرم معمولا میتونه با انواع آرد و به رنگ ها و تزیینات مختلف تهیه بشه. اما نکته ی بسیار  مهم در تهیه ی اون، زیاد بودن مقدار مواد اولیه ست که این مساله میتونه تهیه حلوا رو یکمی وقت گیر تر بکنه.

 

ما توی این مطلب از کم نمک  قصد داریم طرز تهیه حلوا نذری مخصوص ماه محرم رو آموزش بدیم.تلاش  کردیم تمام نکات لازمی که باید بدونین رو در انتهای مطلب بیاریم. اما اگه باز هم سوالی براتون پیش اومد حتما در قسمت دیدگاه ها اون رو با ما مطرح کنین تا در اولین فرصت پاسخ بدیم. اگر  برای تهیه یه حلوا نذری خوشمزه آماده هستین، مواد اولیه رو حاضر کنین. و بیاین با هم گام به گام پیش بریم و این حلوای مجلسی مخصوص ماه محرم رو تهیه کنیم.

 

 

مواد لازم برای حلوا نذری:

 

آرد نان سنگک
6 پیمانه
روغن مایع
1/2 پیمانه
کره
100 گرم
روغن جامد
2 پیمانه
شکر
4 پیمانه
گلاب
1/2 پیمانه
زعفران دم کرده
1 قاشق چایخوری
آب
2 پیمانه

 

طرز تهیه حلوای نذری

 

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه گشنیز کباب

 

طرز تهیه گشنیز کباب : انواع کباب در شهرها و کشورهای گوناگون به شکل های متنوع با طعم های متفاوت درست میشه. از اسکندر کباب معروف ترکیه که شهرت جهانی داره گرفته تا کباب کالوآ مخصوص هاوایی که از لذیذترین کباب های دنیاست، همه طعم فوق العاده ای دارن. روش پختن بعضی از این غذاها هم عجیب و غریبه. مثلا یه کباب به اسم بازباکوآ تو مکزیک درست میشه که برای پختش گوشت بز یا گاو رو لای برگ می پیچن و داخل گودالی کم کم پخته میپزن. اگر به صورت زمینی به ترکیه سفر کرده باشید و از شهر زیبا و خنک ماکو گذر کرده باشید، حتما غذاهای متنوع و خوشمزه ی آن را امتحان کرده اید. گشنیز کباب یکی از غذاهای عالی این شهره که به اسم کباب گشنیز هم معروف هستش.

 

البته این غذای خوشمزه مخصوص شهر ماکو نیست و تو خیلی از شهرهای آذری زبان شمال غرب ایران هم درست میشه و به اسم کباب ماکویی هم شناخته میشه. اگه به این شهرها سفر کردید می تونید سراغ گشنیز کباب رو از کبابی هاشون بگیرید. این غذای خوشمزه و بی نظیر مخلوطی از گوشت و سبزیجاته که میشه به عنوان وعده اصلی در نهار یا شام اون رو سرو کرد. اما ما امروز طرز تهیه گشنیز کباب رو بهتون آموزش میدیم تا دیگه نیازی نباشه برای خوردن این غذای لذیذ به شهرهای دیگه سفر کنید! طرز تهیه گشنیز کباب رو یاد بگیرید و اون رو به راحتی تو خونه درست کنید.با kamnamak.ir همراه باشید.

 

طرز تهیه گشنیز کباب

طرز تهیه گشنیز کباب

  • هوشمند افزار
  • ۰
  • ۰

 

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات

 

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات :سوپ مرغ و سبزیجات پیش غذای آسان و انرژی زا، راهی مناسب برای استفاده از مرغ پخته اضافه ی باقیمانده از سایر غذاهاست.پس با kamnamak.ir همراه باشید.

 

مواد لازم برای سوپ مرغ و سبزیجات :

 

هویج ۶ عدد

 

کرفس ۶ شاخه

 

پیاز ۲ عدد

 

برگ بو ۲ عدد

 

مرغ به میزان لازم

 

نمک به میزان لازم

 

لفل سیاه به میزان لازم

 

روغن زیتون به میزان لازم

 

کره کمی

 

سیر ۲ حبه

 

موسیر ۴ عدد

 

جعفری ۵ شاخه

 

اسفناج ۲۰۰ گرم

 

لیمو ۱ عدد

 

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات 

 

  • هوشمند افزار